GİGDEKS 1: GİGDER, Gayrimenkul Sektörünü İlk Kez Yabancıya Konut Satış Endeksi ‘GİGDEKS’ ile Tanıştırdı

GİGDER olarak marka ve pazar araştırma şirketi AGS Global ile gerçekleştirdiğimiz GİGDEKS araştırması 22 üye firmamızın geride bıraktığımız çeyrekte yabancıya gayrimenkul satışlarının adet, ciro ve ortalama satış fiyati bazında nabzını tutarken, gayrimenkul ihracatına ilişkin yeni nesil gayrimenkul teknolojilerinden kripto para ile alışverişe kadar geniş bir yelpazede güncel konularda yabancıya markalı gayrimenkul satış eko-sisteminin paydaşlarının görüşlerine erişme fırsatı sunuyor.

Gayrimenkul Yurt Dışı Tanıtım Derneği (GİGDER), marka ve pazar araştırma şirketi AGS Global iş birliğiyle gayrimenkul sektörünü ilk kez yabancıya konut satış endeksi ‘GİGDEKS’ ile tanıştırdı. Endeks, GİGDER üyelerinin satış fiyatından satış yöntemine ve güncel sektör beklentilerine kadar pek çok soruya verdikleri yanıtların düzenli olarak raporlanmasına dayanıyor. Her 3 ayda bir yayınlanmak üzere hazırlanan GİGDEKS’in sektöre getirdiği yenilik, yabancıya gayrimenkul satışlarının adet, ciro ve ortalama satış fiyatı bazında ilk kez nabzını tutması oldu. Endeks ayrıca gayrimenkul ihracatına ilişkin güncel konularda yabancıya markalı gayrimenkul satan sektör paydaşlarının görüşlerine de erişme fırsatı sunuyor.

GİGDEKS 1 Puanı 121,7 Oldu

2021 yılının Nisan, Mayıs ve Haziran aylarını kapsayan GİGDEKS’in ilkine 22 GİGDER üyesi firma katıldı. Verilere göre, bu dönemde yabancıya konut satış adedi 2,043 olarak gerçekleşti. Araştırmaya katılan her bir GİGDER üyesi ortalama 88,8 adet konut satışı gerçekleştirirken, ortalama konut satış birim fiyatı 196,602 dolar olarak tespit edildi.

İşte Üyelerin Sektörden Beklentileri

GİGDER üyelerinin sektörle ilgili beklentilerinin sorulduğu GİGDEKS araştırmasında, bu beklentiler ise şöyle sıralandı:

  • Devlet bankalarının döviz bazlı satışlarda kredi vermesi,
  • KDV muafiyetinin getirilmesi, para transferlerinin kolaylaştırılması,
  • Tapu ve teslim sorunu yaşayan projelerin yetkilendirilmemesi,
  • Eksper raporlarındaki zorlaştırıcı uygulamaların esnetilmesi,
  • Tanıtım ve pazarlama alanında devletin teşvik mekanizmasının çalıştırılması.